Galatasaray Formaları

Forma hakkında bir soru

  • 14 Yanıt
  • 6323 Gösterim
Forma hakkında bir soru
« : 24 Aralık 2012, 19:47:16 »
Abilerim kardeşlerim selamlar sizlerinki kadar büyük olmasa da benim de kendi halimde bir koleksiyonum var ve git gide büyütmek için uğraşıyorum. Bugun elime bir forma geçti ve internetteki resimler ile formayı kıyaslayınca bazı farklılıklar farkettim. Öncelikle şunu söyliyim ki formanın çakma olduğunu düşünmüyorum çünkü kumaşı, dikişleri ve arma bölümü çok düzgün ve diğer orjinal formalarla aynı. Fakat formanın kollarından inen 3 çizgi baktığım resimdekilerin aksine baskı değil DİKİŞ ve kollarda Cola Turka reklamı yok. Bi inceleyip yardımcı olursanız sevinirim. Teşekkürler şimdiden..

http://prntscr.com/n3e71
http://prntscr.com/n3e9r
http://prntscr.com/n3eca
http://prntscr.com/n3ef3

*

Çevrimdışı Selocan

  • ******
  • Tam Parçalı
    • Profili Görüntüle
    • Galatasaray Formaları
Ynt: Forma hakkında bir soru
« Yanıtla #1 : 24 Aralık 2012, 20:19:02 »
Ben kendi formamı store'dan almıştım ve senin de yazdığın gibi 3 çizgi baskı, kollarda da Turka reklamı var. Açıkçası çözemedim. Uzakdoğu imitasyonu olabilir. Emin olamadım kısacası. Başkaları da yardımcı olacaktır bu başlığın altında.

Ynt: Forma hakkında bir soru
« Yanıtla #2 : 24 Aralık 2012, 22:36:14 »
Arkasi nasil formanin? Düz mü parcali mi?

Ynt: Forma hakkında bir soru
« Yanıtla #3 : 24 Aralık 2012, 22:49:36 »
Arkasi nasil formanin? Düz mü parcali mi?
Parçalı

Ynt: Forma hakkında bir soru
« Yanıtla #4 : 25 Aralık 2012, 13:12:29 »
Bilemiyorum o zaman. Dikisli olmamasi lazim. ya da prototip bir forma olabilir. Arsivlere bakmak gerek.

Ynt: Forma hakkında bir soru
« Yanıtla #5 : 25 Aralık 2012, 13:48:49 »
Avrupa'da üretilip satılan formadır bu kesin. Çünkü çakmacıların bu kalıbı yapması zaten zor, bir de sarıdaki ton farkını filan yapacaklar...

*

Çevrimdışı Burak O.

  • *****
  • 🇹🇷
    • Profili Görüntüle
Ynt: Forma hakkında bir soru
« Yanıtla #6 : 25 Aralık 2012, 14:02:46 »
2006/2007 parçalımızın "2.kalite" versiyonu var bende, onda çizgiler baskı ama formanın kumaşına işlenmiş değil de tıpkı numara/isim baskısı gibi.
Dikişlisini sanki Almanya'da bi mağazada gördüm ama emin değilim. Yukardaki forma orjinal'dir ama

Ynt: Forma hakkında bir soru
« Yanıtla #7 : 26 Aralık 2012, 00:28:34 »
Bu konuda araştırmalar yaparken birşey farkettim. Bu formanın bir çok versiyonu çıkmış satışa mesela (http://4.bp.blogspot.com/-_O1xCQjpAIo/T-M9AQro5WI/AAAAAAAAACg/7iN7SyGIbcM/s1600/IMG-20120621-00306.jpg) linkteki formaya baktığımızda yaka kısmının kırmızı olduğunu görüyoruz. Benim attığımda ise her yer tamamen sarı. Aynı şekilde bu formanın lansmanı yapılırken de oyuncuların bi kısmı kırmızı, bi kısmı sarı yakalı formalarla çıkmış. Ancak maçlara hep sarı yakalı formalarla çıkılmış. Yani orda bi gariplik olmuş. Büyük ihtimal adidasla oluşan bir iletişim sıkıntısı diye düşünüyorum

*

Çevrimdışı Selocan

  • ******
  • Tam Parçalı
    • Profili Görüntüle
    • Galatasaray Formaları
Ynt: Forma hakkında bir soru
« Yanıtla #8 : 26 Aralık 2012, 00:34:59 »
Abi o kısmının sarı olduğu formalar maç formaları, yani sendeki gibi olanlar. Ancak bu yukarıda linkini verdiğin gibi olanlar ise taraftar formaları (climacool değil). Her iki versiyonu da satılmıştı o sezon. Ancak ben dediğim gibi hiç Adidas çizgileri dikişli olan versiyonu hatırlamıyorum. Fakat arkadaşların da dedikleri gibi Avrupa versiyonu falan olabilir. Çünkü orjinal duruyor forman.

Ynt: Forma hakkında bir soru
« Yanıtla #9 : 26 Aralık 2012, 00:48:39 »
Gerçek forma sarı yakalı olan. Diğeri çakma...

Gerçek olan formada her kup (parça) ayrı bir parça olarak formaya monte edilmiştir.

Maç forması veya çakma formada bu baskı olarak vardır forma üzerinde...

Bu formayı yıllar önce Selva Darnel ile konuşmuştum... Hatta Fenerin turkuaz forması hakkında da konuşmuştuk...

Selva hnm. bu formadaki kupları kaldırmak istemiş ancak adidas bunu kabul etmemiş...

Fenerin turkuaz formasında ise bu sorunu kupları forma renginde yaparak çözmüşlerdi...

Yani o boynuz şeklindeki kup denilen parçalar forma üzerinde ayrıca var... baskı değil dikiş olarak.
« Son Düzenleme: 26 Aralık 2012, 00:50:48 Gönderen: ahmetgs17 »

*

Çevrimdışı Selocan

  • ******
  • Tam Parçalı
    • Profili Görüntüle
    • Galatasaray Formaları
Ynt: Forma hakkında bir soru
« Yanıtla #10 : 26 Aralık 2012, 00:55:13 »
Çakma değil abi, atacanmalli'nin son paylaştığı linkteki fotodaki forma taraftar forması. O saçma salak desenler aslında hava girişlerini sağlıyordu formada, taraftar formasında o bölmeler olmadığı için yaka kısmı biraz farklı yapılmıştı. Son paylaşılan forma da çakma değil, taraftar forması o.

Ynt: Forma hakkında bir soru
« Yanıtla #11 : 26 Aralık 2012, 00:57:32 »
Çakma değil abi, atacanmalli'nin son paylaştığı linkteki fotodaki forma taraftar forması. O saçma salak desenler aslında hava girişlerini sağlıyordu formada, taraftar formasında o bölmeler olmadığı için yaka kısmı biraz farklı yapılmıştı. Son paylaşılan forma da çakma değil, taraftar forması o.

Demek istediğim çakma veya taraftar forması ne olursa olsun ayrı parça değil baskı olarak yapılırdı. Ama gerçek maç formasında orası ayrı bir parça olarak dikilirdi. söylemek istediiğim buydu... Ama dediğin gibi bu forma taraftar forması... zaten çakma renginden belli oluyordu bu formada... bildiğin bordo hatta nerdeyse pembeye çalan bir rengi vardı çakma formaların

Ynt: Forma hakkında bir soru
« Yanıtla #12 : 26 Aralık 2012, 10:27:19 »
Abi Fener meselesinde de adamlarin kullandigi kalip farkliydi. Adidas bize bu kalibi, Fenere'e de o sezonki klasik cubuklu kalibini vermisti (OM ve Bayer'in o sezonki dis saha formalari, Kayseri ve Sivas'in sonraki sezonki cubuklulari). Bizim sonraki sezon beyaz kaleci formasinda kullandigimiz, Kayseri ve Sivas'in da yine 2008 2009'da kullandigi bir kalip daha var o sezondan, asimetrik bir kalip (2007 2008 OM turuncu Liverpool siyah formalar), o sezonun ucuncu ve son kalibiydi bu ama Turkiye'de kullanilmadi o sezon. Kim bilir, BJK o sezon Adidas'la olsaydi o kalibi alirdi. Bu arada o sezonki kirmizi formamiz da 2006 2007 kalibiydi, Sivas'in suan cubukluda kullandigi kalip.

Ynt: Forma hakkında bir soru
« Yanıtla #13 : 26 Aralık 2012, 13:49:09 »
Abi Fener meselesinde de adamlarin kullandigi kalip farkliydi. Adidas bize bu kalibi, Fenere'e de o sezonki klasik cubuklu kalibini vermisti (OM ve Bayer'in o sezonki dis saha formalari, Kayseri ve Sivas'in sonraki sezonki cubuklulari). Bizim sonraki sezon beyaz kaleci formasinda kullandigimiz, Kayseri ve Sivas'in da yine 2008 2009'da kullandigi bir kalip daha var o sezondan, asimetrik bir kalip (2007 2008 OM turuncu Liverpool siyah formalar), o sezonun ucuncu ve son kalibiydi bu ama Turkiye'de kullanilmadi o sezon. Kim bilir, BJK o sezon Adidas'la olsaydi o kalibi alirdi. Bu arada o sezonki kirmizi formamiz da 2006 2007 kalibiydi, Sivas'in suan cubukluda kullandigi kalip.

Evet farklıydı, aşağıdaki gibiydi...

Söylemek istediğim; Bizim parçalıdaki kup olayı idi... Yani o kuplar formanın ayrı parcasıydı, baskı değildi yani...

Fenerin forması aşağıdaki gibiydi...

Ynt: Forma hakkında bir soru
« Yanıtla #14 : 26 Aralık 2012, 20:46:15 »
Abi Fener meselesinde de adamlarin kullandigi kalip farkliydi. Adidas bize bu kalibi, Fenere'e de o sezonki klasik cubuklu kalibini vermisti (OM ve Bayer'in o sezonki dis saha formalari, Kayseri ve Sivas'in sonraki sezonki cubuklulari). Bizim sonraki sezon beyaz kaleci formasinda kullandigimiz, Kayseri ve Sivas'in da yine 2008 2009'da kullandigi bir kalip daha var o sezondan, asimetrik bir kalip (2007 2008 OM turuncu Liverpool siyah formalar), o sezonun ucuncu ve son kalibiydi bu ama Turkiye'de kullanilmadi o sezon. Kim bilir, BJK o sezon Adidas'la olsaydi o kalibi alirdi. Bu arada o sezonki kirmizi formamiz da 2006 2007 kalibiydi, Sivas'in suan cubukluda kullandigi kalip.

Evet farklıydı, aşağıdaki gibiydi...

Söylemek istediğim; Bizim parçalıdaki kup olayı idi... Yani o kuplar formanın ayrı parcasıydı, baskı değildi yani...

Fenerin forması aşağıdaki gibiydi...

Yalnız ben dikiş olarak o kupları değil kollardan inen Adidas 3 çizgisini kasdetmiştim.